- Αποτυπώσεις Σηράγγων
- Αποτυπώσεις Μεταλλείων – Ορυχείων
- Αποτυπώσεις και παρακολουθήσεις μεγάλων τεχνικών έργων (δρόμοι, γέφυρες, κόμβοι, φράγματα κλπ.)
- Αποτυπώσεις Σπηλαίων
- Επικίνδυνα Απρόσιτα Πρανή ακόμα και με αρνητικές κλίσεις
- Αποτυπώσεις περιοχών με δύσκολη πρόσβαση
Η μέθοδος είναι εργαλείο ιδιαίτερα χρήσιμο για τους Γεωλόγους. Αποτυπώνονται με πολύ υψηλή ακρίβεια λεπτομέρειες όπως…
- Μισγάγγειες
- Ρωγματώσεις βραχόμαζας
- Αρνητικές κλίσεις –υπόσκαφα
- Μεγάλοι βραχώδεις όγκοι
- Ολισθημένα βραχοτεμάχη παλαιοτέρων καταπτώσεων
- Επικρεμμάμενα ή δυνητικά επικρεμμάμενα τεμάχη
- Επιφάνειες αποκολλημένων τεμαχών
- Ανομοιομορφίες στα μεγάλα σε έκταση και ύψος απόκρημνα πρανή
- Όλα αυτά αποτυπώνονται με ιδιαίτερα μεγάλη πυκνότητα σημείων (πυκνότητα που θα κυμαίνεται από 2mm-4cm)
Ποια είναι τα τελικά Προϊόντα – Παραδοτέα;
Η δημιουργία του νέφους σημείων είναι το πρώτο παραγόμενο προϊόν της επίγειας σάρωσης. Στη συνέχεια με κατάλληλο λογισμικό γίνεται επεξεργασία του «νέφους σημείων», ώστε να προκύψουν πλήθος παράγωγων πληροφοριών:
- Έγχρωμα Νέφη Σημείων 3 διαστάσεων (x, y, z) με Γεωαναφορά –
- Εξάρτηση στο Ε.Γ.Σ.Α.’87
- Εξαγωγή 3D μοντέλων / Τρισδιάστατα Ψηφιακά μοντέλα DTM, DSM
- Εξαγωγή 2D Σχεδίων: Οριζοντιογραφία / Οριζόντιες τομές /
- Κατακόρυφες τομές -ηκοτομές / Διατομές ανά 25μ
- Video Walk Through – Fly Through
- Ορθοφωτογραφίες – Μετρητικές Εικόνες
- Πανοραμικές Εικόνες – Εικονική Περιήγηση προσβάσιμη μέσω Internet
Ποια η διαδικασία Τρισδιάστατης Τεκμηρίωσης στις Γεωλογικές Μελέτες;
Ο τρισδιάστατος σαρωτής στο πεδίο σαρώνει το ανάγλυφο και η ψηφιακή πληροφορία μεταφέρεται στον ηλεκτρονικό υπολογιστή ως νέφος σημείων. Η τεχνολογία του βασίζεται στην πυκνή καταγραφή εκατομμυρίων σημείων (1.000.000 σημεία/sec).
Το τελικό αποτέλεσμα είναι ένα νέφος σημείων, όπου το κάθε σημείο έχει x y z συντεταγμένες στο χώρο. Ταυτόχρονα το κάθε σημείο περιέχει και τη χρωματική πληροφορία και συνδέεται με τα στοιχειώδη ιχνοστοιχεία (pixel) που αποτυπώνονται από φωτογραφική μηχανή που βρίσκεται στο εσωτερικού του ίδιου οργάνου. Έτσι αποτυπώνονται ουσιαστικά εκατομμύρια σημεία – pixel σε τρεις διαστάσεις στο χώρο.
Η μεγάλη πυκνότητα των σημείων σε συνδυασμό με τη δυνατότητα της πληροφορίας του χρώματος σε κάθε σημείο προσεγγίζει τον όρο «εικονική πραγματικότητα».